Kas tõesti ühe uudistemaja lõpp? Loe alt poolt!!!!
Inimkonnal on väga selge vajadus informatsiooni järele. Ja mida lihtsamini seda kätte saab seda parem. Ja eriti hea kui on negatiivsed uudised, sest need tõmbavad meid ju veelgi rohkem endasse ja panevad meid tundma ise hästi (hea, et minuga nii ei ole läinud)(1). Samas tulenevalt informatsiooni üleküllusest on muutunud ajas lühemaks ka meie, kui uudiste vastuvõtjate keskendumis välp uudiste sisule. See omakorda sunnib kohanema meediamajasid ning leidma viise, kuidas see klick ikkagi kättesaada, selleks et reklaami müüa. On olemas selles vallas väga edukaid näiteid ja ka vähem edukamaid. Seega vaatlekski siin paari – ühte edukat, teist vähem edukat. Et oleks paremini võrreldav, vaatlen mõlemat kandidaati samades formaatides – nende koduleht, Facebook ja instragram.
Positiivse näitena tooksin välja Ühendkuningriikide välja ande The Guardian.
Nende veebileht on minu silmis väga kasutaja sõbralik, selget sektsioonid, täpsed, tabavad ja lühikesed pealkirjad ning info on kergesti omandatav ka inimesele, kelle emakeel ei ole inglise keel. Lisaks on alamlehed jagatud väga mõnusateks sektsioonideks. Facebook – mõnusalt lihtne ja loetav stiil postitustes, mõnigi postitus, mis suunab nende artiklile on püstitatud küsimusena, mis suunab arutlema. Instagram - Minu jaoks koht kus The Guardian näitab väga selgelt eeskuju – mis võiks olla toredam, kui näha lühikest video lugu sellest, kuidas 105 daamile korraldati sünnipäeva reiv? (link).
Lühidalt väga mõnusalt kaasa haarav ning emotsioone loov lähenemine.
Järgmiseks purjetame üle suure lombi – CNN.
Veebileht on väga hea näide informatsiooni ülekülluse loomisest – kolm tulpa tihedalt täis topitud infot, mis ei ole isegi kuidagi kategoriseeritud ja selleks, et oleks veel eriti palju infot on paigutatud ühte kolmest tulpa veel kolm videolugu kõrvuti. Ütlen otse, võtab silme eest kirjuks. Facebooki kasutatakse vaid artiklitele viitamiseks ning puudub kaasamise või arutluse pakkumine, lihtsalt lause uudisest. Instagram – On nii videolugusid, kui ka vaid fotosid, mis suunavad edasi juba nende veebilehele. Kuid mis minu jaoks jääb kõlama on negatiivse emotsiooni ja hirmu pealt müümine.
Ehk nagu näha uudiseid ja infot saab edastada tarbimise ühiskonnale mitmel viisil, mõned kasutavad neid viise edukamalt, teised seevastu jätavad võimaluse kasutamata.
kasutatud allikad
(1) https://www.vox.com/the-highlight/23596969/bad-news-negativity-bias-media
Kommentaarid
Postita kommentaar